Norveç’ten okuma yazma oranlarının düşmesine yönelik ‘yasak’ kararı

Norveç, okuma-yazma oranlarındaki düşüş, ekran bağımlılığının artması ve uluslararası sınavlardaki başarısızlık başta olmak üzere yeni analog bir döneme geçmeye karar verdi. Daha önce küçük yaştaki çocukların eğitiminde tablet kullanımını teşvik eden bir sistemi benimseyen ülke, yıllar içinde bağımlılıkların artmasına neden oldu. Ülke sınıflardaki ekran bağımlılığının azaltılması için tekrar okullarda basılı kitapların satılmasını ve yaygınlaştırılması için fon ayırmaya başladı. Norveç daha önce de sınıflarda öğrencilerin telefon kullanımını yasaklamış ve Türkiye’de de bir dönem kullanılan ‘telefon dolaplarını’ devreye almıştı. Norveç Halk Sağlığı Enstitüsü alınan kararların ardından verileri de paylaştı. Telefon yasağı sonrası okullardaki akran zorbalığı azalmış ve öğrencilerin genel not ortalamaları da…

Latin Amerika’da “pembe dalga” geriliyor: Bölgede siyasi dengeler değişiyor

Kolombiya’da milliyetçi sağcı avukat Abelardo De La Espriella’nın cumhurbaşkanlığı seçimini ilk sonuçlara göre kazanması, Latin Amerika’da son dönemde güçlenen sağa kayışın yeni halkası olarak değerlendirildi. Siyasete yeni giren De La Espriella’nın zaferi, ülkede sert güvenlik politikalarının, piyasa yanlısı ekonomi programının ve ABD ile daha yakın ilişkilerin öne çıkacağı yeni bir dönemin işareti olarak görülüyor. Kolombiya’nın ardından Peru’da da muhafazakâr Keiko Fujimori’nin, 7 Haziran’da yapılan ikinci tur seçimde çok dar farkla önde olduğu belirtiliyor. Kolombiya ve Peru’daki sonuçlar, son dönemde sağcı liderlerin iktidara geldiği Arjantin, Şili, Ekvador, Bolivya ve Panama’daki siyasi tabloyla birlikte değerlendiriliyor. Bu gelişmeler, 2020’li yılların başında Latin Amerika’da…