Dünyanın en tanınan anlık iletileşme uygulaması olan WhatsApp’ın sahibi Mark Zuckerberg, dikkat çeken bir işe imza attı. ABD’nin Pensilvanya eyaletinde bir reklam kampanyası başlayan Zuckerberg ve takımı, WhatsApp’la ilgili bu reklamda Apple’ın iMessage isimli iletileşme hizmetini maksat aldı.
Aslına bakacak olursak şirketlerin birbirlerine atıfta bulunmaları durumu çok da şaşırtan değil. Lakin WhatsApp için hazırlanan reklam kampanyası, biraz garip. Zira Pensilvanya Tren İstasyonu’nun girişine yerleştirilen afişte, WhatsApp’ın güvenliğine gönderme yapılıyor. Mark Zuckerberg ile sahibi olduğu hizmetlerin yüzlerce kere gizlilik nedeniyle tartışmaların merkezine oturması, bu reklam çalışmasının ironik olduğunu düşündürüyor…
WhatsApp için hazırlanan reklam afişi şöyle görünüyor:
“Private Bubble”, yani “Gizli Baloncuk” ibaresinin kullanıldığı reklam afişinde, WhatsApp’ın şahsî bildirileri uçtan uca şifrelediğine değiniliyor. Afişe nazaran iletiler ebediyen zımnî kalıyor. İşte bu afişi resmi Instagram hesabında paylaşan Mark Zuckerberg, şu sözleri kullandı:
“WhatsApp, küme sohbetleri de dahil olmak üzere hem iPhone’larda hem de Android’de çalışan uçtan uca şifreleme ile iMessage’dan çok daha özel ve inançlıdır. WhatsApp ile tüm yeni sohbetleri bir butona dokunarak kaybolacak formda de ayarlayabilirsiniz. Ve geçen yıl uçtan uca şifrelenmiş yedeklemeler de sunduk. iMessage’ın hala sahip olmadığı her şey.”
Apple pek de oralı değil!
iPhone kullanıcılarının kendi ortalarında iMessage hizmetini kullanıyor olması, Apple için kâfi üzere görünüyor. Çünkü şirket, bu bahiste epey net ve Apple’ın internet tabanlı iletileşme olan hizmet RCS’yi de benimsemek istemiyor. Hatta bununla ilgili geçmişte de dikkat çeken bir gelişme yaşanmıştı. Apple CEO’su Tim Cook, kendisine yöneltilen bir RCS sorusuna karşılık vermiş ve “Annene iPhone al o zaman!” formunda garip bir çıkış yapmıştı.