ABD’den İran’a Sert Mesaj: Ateş Açmaktan Çekinmeyeceğiz
ABD Savunma Bakanlığı'ndan İran'a yönelik yeni tehditler geldi. Savunma Bakanı Pete Hegseth ve Genelkurmay Başkanı Dan Caine, Pentagon'da gerçekleştirdikleri basın toplantısında, İran'a uygulanan deniz ablukasının genişletildiğini ve sıkılaştırıldığını duyurdular. Hegseth, müttefik ülkelere de “Artık bedavacılık sona erdi” mesajını iletti. Hegseth, Hürmüz Boğazı'ndaki angajman kurallarının son derece açık olduğunu belirterek, İran'ın suya mayın döşemesi veya Amerikan gemilerini tehdit etmesi durumunda tereddüt etmeden "imha etmek üzere" ateş açacaklarını ifade etti. "Abluka her saat daha da sıkılaşıyor; içeri hiçbir şey girmiyor, dışarı hiçbir şey çıkmıyor" diyerek durumu vurguladı. İkinci bir uçak gemisinin birkaç gün içinde bölgeye ulaşacağını bildiren Bakan Hegseth, ablukaların Umman Körfezi’nden…